Czasownik „to be” i klamerki

Dziś coś dla młodszych uczniów, dla których nauka poprzez ruch i manipulowanie przedmiotami jest szczególnie ważna. Klamerki nie są wcale nowym narzędziem w nauczaniu. Sama zwykle wykorzystuję różnokolorowe klamerki do podziału klasy na zespoły. Tym razem przygotowałam ćwiczenie dla klasy czwartej, polegające na przyporządkowaniu form czasownika „to be” do odpowiednich rzeczowników.

Użyłam podłużnych tekturek pozyskanych z… kartonika od wina. 😉 Wypisałam na każdym rzeczowniki w różnych liczbach i osobach. Zadaniem ucznia jest przypięcie do nich klamerek tak, aby czasownik z klamerki pasował pod względem gramatycznym do rzeczownika na tekturce. Po wykonaniu zadania uczniowie wymieniają się zestawami i sprawdzają sobie nawzajem.

Każdy zestaw klamerek przechowuję w puszce po chipsach Pringles, którą okleiłam wzorzystym papierem. Napisy naniosłam za pomocą pisaka do płyt CD i zabezpieczyłam je taśmą klejącą. Generalnie najlepiej sprawdzają się klamerki drewniane, jednak te plastikowe były takie ładne, a jednocześnie solidnej konstrukcji, że nie mogłam ich przeznaczyć, tak po prostu, do wieszania prania 😊

Przewiń do góry