Dziś coś dla młodszych uczniów, dla których nauka poprzez ruch i manipulowanie przedmiotami jest szczególnie ważna. Klamerki nie są wcale nowym narzędziem w nauczaniu. Sama zwykle wykorzystuję różnokolorowe klamerki do podziału klasy na zespoły. Tym razem przygotowałam ćwiczenie dla klasy czwartej, polegające na przyporządkowaniu form czasownika „to be” do odpowiednich rzeczowników.
![](http://makeandteach.pl/wp-content/uploads/2021/04/IMG_9201-scaled-e1617808444595-1024x768.jpg)
Użyłam podłużnych tekturek pozyskanych z… kartonika od wina. 😉 Wypisałam na każdym rzeczowniki w różnych liczbach i osobach. Zadaniem ucznia jest przypięcie do nich klamerek tak, aby czasownik z klamerki pasował pod względem gramatycznym do rzeczownika na tekturce. Po wykonaniu zadania uczniowie wymieniają się zestawami i sprawdzają sobie nawzajem.
![](https://makeandteach.pl/wp-content/uploads/2021/04/IMG_9202-768x1024.jpg)
Każdy zestaw klamerek przechowuję w puszce po chipsach Pringles, którą okleiłam wzorzystym papierem. Napisy naniosłam za pomocą pisaka do płyt CD i zabezpieczyłam je taśmą klejącą. Generalnie najlepiej sprawdzają się klamerki drewniane, jednak te plastikowe były takie ładne, a jednocześnie solidnej konstrukcji, że nie mogłam ich przeznaczyć, tak po prostu, do wieszania prania 😊