Puzzle i układanki językowe to jedne z moich ulubionych form utrwalania słownictwa na lekcji. Uczniowie także chętniej się angażują w zadania, które nie są oparte na nudnych kserówkach i uzupełnianiu luk w zdaniach. Układanki to świetny sposób na wprowadzanie czy też powtarzanie słówek podczas pracy w parach lub grupach.
Inspiracją do wykonania tej układanki był wpis Sylwii Grubiak dotyczący powtórki słownictwa dla ósmoklasistów:
Sylwia Grubiak, Półsłówka – powtórka słownictwa inaczej
Na małych kartonikach wypisałam markerem słownictwo z kategorii ANIMALS. Następnie każdy kartonik przecięłam wzdłuż na pół. Zadaniem uczniów jest połączenie półsłówek w całość. Wykonałam kilka zestawów składających się z kilkunastu wyrazów, aby uczniowie mogli pracować w małych, np. 3-osobowych grupach.
Jeśli słówka są już uczniom znane, można wprowadzić limit czasowy albo uruchomić stoper, co dodatkowo wpłynie na zaangażowanie uczniów w ćwiczenie😊