Dzisiaj ponownie nakrętki w roli głównej. Nie ukrywam, że to jeden z moich ulubionych materiałów do „produkcji” pomocy dydaktycznych.
Wykorzystując tylko czarny marker i nakrętki od mleka możemy bardzo szybko stworzyć zestaw do gry w domino. U mnie było to podstawowe słownictwo związane z tematem DOM, MIEJSCE ZAMIESZKANIA. Wielkość zestawu do gry w domino zależy m.in. od tego, jaką liczbą nakrętek dysponujemy i ile czasu chcemy przeznaczyć na rozgrywkę podczas zajęć.
Wyrazy, które zamieściłam na nakrętkach z wiadomych przyczyn nie mogły być zbyt długie. Dzieliłam je mniej więcej na pół – niekoniecznie zgodnie z podziałem na sylaby. Początek i koniec układanki zaznaczyłam malując łuk na krawędzi nakrętki.
Uczniowie grają w parach lub grupach trzyosobowych. Zasady są proste i raczej wszystkim znane. Nakrętki rozsypujemy na blacie tak, aby leżały napisami do dołu. Pierwszy gracz wybiera dowolną nakrętkę i wykłada ją na środku ławki/stolika. Kolejni gracze, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dobierają po jednej nakrętce. Jeśli wylosują taką z połową wyrazu pasującą do którejś nakrętki znajdującej się już na blacie, dokładają ją. Jeśli nic nie pasuje, zatrzymują nakrętkę i czekają na rundę, w której będą mogli ją wyłożyć. Wygrywa oczywiście ta osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich nakrętek.