Plastikowe nakrętki to świetny materiał na pomoce dydaktyczne. Już z przedszkolakiem można się bawić np. w segregowanie według kolorów, układanie i odtwarzanie wzorów i sekwencji lub tworzenie obrazków. A skoro o przedszkolakach mowa, choć minęło już sporo czasu odkąd mogłam tym mianem określić moje dzieci, wciąż przechowuję trochę rzeczy z tamtego okresu (o naklejkach, które wykorzystałam do zrobienia gry memory pisałam niedawno na blogu). Z przedszkolnych zeszytów ćwiczeń wydobyłam malutkie kartoniki z literkami. Za pomocą taśmy dwustronnej ponaklejałam je na kolorowe nakrętki, które zbieram cały rok. Przypomniałam sobie także o leżącym na dnie szuflady zestawie samoprzylepnych literek, które kupiłam dawno temu, kiedy bawiłam się w decoupage😉 Te, z uwagi na rozmiar, nakleiłam na większe nakrętki. Uzbierało się tego całkiem sporo.
I co dalej? Oto kilka pomysłów na wykorzystanie zestawu nakrętkowych literek:
- Rozgrzewka na początku zajęć: uczniowie losują z pudełka nakrętkę i podają słowo zaczynające się od literki, która się na niej znajduje (dla młodszych klas: dowolne słowo, dla starszych: wyraz pasujący do wcześniej określonej kategorii).
- Po wylosowaniu literki przez jednego ucznia, dzieci w parach starają się wypisać jak najwięcej słów zaczynających się od tej litery.
- Uczniowie pracują w grupach z jednym zestawem. W określonym czasie mają ułożyć jak najwięcej angielskich słówek lub zdań.
- Literowanie. Uczniowie pracują w parach: jedna osoba literuje jakieś słowo, druga układa je z nakrętek.
- Każdy uczeń układa przed sobą 3 wyrazy, ale w jednym celowo popełnia błąd w pisowni. Następnie zamienia się miejscami z kolegą/koleżanką i stara się wskazać i poprawić błąd.
- Praca w parach: jeden uczeń układa połowę wyrazu (np. z kategorii, która jest aktualnie ćwiczona), a zadaniem jego kolegi/koleżanki z pary jest dokończenie wyrazu poprzez dołożenie brakujących liter.
Pingback: Nakrętkowa gra planszowa – Make & Teach