Never have I ever…

Pomysł zaczerpnęłam z popularnego amerykańskiego programu telewizyjnego The Ellen Show, gdzie prowadząca – Ellen DeGeneres często gra ze swoimi gośćmi w grę „Never have I ever”: odczytuje zdania (np. Never have I ever been arrested.), do których uczestnicy odnoszą się za pomocą specjalnych tabliczek z napisem „I have” po jednej stronie i „I have never” po drugiej. Potwierdzają w ten sposób lub zaprzeczają, że byli kiedyś w danej sytuacji.

Przygotowałam więc proste tabliczki, które wykonałam z tektury. Używając kleju na gorąco do kartoników o wymiarach około 8 x 10 cm przymocowałam plastikowe słomki (a gdy ich zabrakło – pałeczki do sushi). Napisy wydrukowałam i nakleiłam po obu stronach.

Grę wykorzystuję zwykle przy okazji omawiania czasu Present Perfect. Zamiast twierdzeń takich jak u Ellen, po prostu zadaję pytania, np.: Have you ever been to the USA? Have you ever fallen asleep in class?, itp.

Każdy uczeń otrzymuje tabliczkę i po usłyszeniu pytania podnosi ją do góry tak, by widoczna była wybrana przez niego strona.

O zadawanie pytań możemy także prosić chętnych uczniów.

Gra sprawdzi się też po prostu jako rozgrzewka na początku lekcji, jako wprowadzenie do danego działu tematycznego, np. przy temacie FOOD wszystkie pytania mogą być związane z jedzeniem czy przygotowywaniem potraw:

– Have you ever been to a Vietnamese restaurant?

– Have you ever eaten raw fish?

– Have you ever baked a cake? – Have you ever had food poisoning?

Przewiń do góry