Skończył się rok 2021, zatem i kalendarz, który wisiał na ścianie jest już nieaktualny., co nie oznacza, że nadaje się od razu do wyrzucenia😉.
Od jakiegoś czasu kupuję ścienne kalendarze w sklepie Flying Tiger. Ten z 2020 roku, dość prosty w designie przerobiłam na równie proste pomoce dydaktyczne, a opisałam je tutaj. Za to ten ostatni kalendarz miał na każdej stronie świetne kolorowe grafiki, które od razu podsunęły mi pomysł na ich wykorzystanie na lekcji.
![](http://makeandteach.pl/wp-content/uploads/2022/01/IMG_2735-1-1024x793.jpg)
Ponieważ miesięcy jest 12, po odcięciu części obrazkowej przypisanej do każdego z nich, uzyskałam po jednej karcie na parę uczniów. Oto moje pomysły na aktywności z nimi związane:
- Uczniowie, ćwicząc jednocześnie posługiwanie się słownikami, robią listę wyrazów przedstawionych na obrazkach. Mogą je wypisać wraz z liczbą i kolorem lub innym przymiotnikiem, np. two yellow mittens, one polar bear, one comfortable bed, itd.
- Uczniowie w wyznaczonym przez nauczyciela czasie (np. 1 minuta) przyglądają się swojej karcie, starając się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie starają się wypisać z pamięci jak najwięcej nazw rzeczy pokazanych na obrazkach lub zadają sobie nawzajem pytania dotyczące detali, np. What colour is the car?
![](http://makeandteach.pl/wp-content/uploads/2022/01/IMG_2737-768x1024.jpg)
- Starsi uczniowie układają opowiadanie, w którym pojawiają się wszystkie słowa zilustrowane na kartach. Żeby było jeszcze ciekawiej, możemy ich poprosić o wybranie jednego obrazka jako głównego bohatera tworzonej historyjki.
- Nauczyciel pyta całą klasę o to, ile na ich karcie jest np. zwierząt, przedmiotów w kolorze żółtym, rzeczy, które można zjeść, itp. Uczniowie liczą je, a ta para, która ma najwięcej obrazków w danej kategorii, zdobywa punkt.
- Nauczyciel prosi uczniów o stworzenie kategorii, do których można przyporządkować przedmioty zebrane na ich kartach, np. animals, transport, plants, clothes, itp.