Stary kalendarz ścienny (część 2)

Skończył się rok 2021, zatem i kalendarz, który wisiał na ścianie jest już nieaktualny., co nie oznacza, że nadaje się od razu do wyrzucenia😉.

Od jakiegoś czasu kupuję ścienne kalendarze w sklepie Flying Tiger. Ten z 2020 roku, dość prosty w designie przerobiłam na równie proste pomoce dydaktyczne, a opisałam je tutaj. Za to ten ostatni kalendarz miał na każdej stronie świetne kolorowe grafiki, które od razu podsunęły mi pomysł na ich wykorzystanie na lekcji.

Ponieważ miesięcy jest 12, po odcięciu części obrazkowej przypisanej do każdego z nich, uzyskałam po jednej karcie na parę uczniów. Oto moje pomysły na aktywności z nimi związane:

  • Uczniowie, ćwicząc jednocześnie posługiwanie się słownikami, robią listę wyrazów przedstawionych na obrazkach. Mogą je wypisać wraz z liczbą i kolorem lub innym przymiotnikiem, np. two yellow mittens, one polar bear, one comfortable bed, itd.
  • Uczniowie w wyznaczonym przez nauczyciela czasie (np. 1 minuta) przyglądają się swojej karcie, starając się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie starają się wypisać z pamięci jak najwięcej nazw rzeczy pokazanych na obrazkach lub zadają sobie nawzajem pytania dotyczące detali, np. What colour is the car?
  • Starsi uczniowie układają opowiadanie, w którym pojawiają się wszystkie słowa zilustrowane na kartach. Żeby było jeszcze ciekawiej, możemy ich poprosić o wybranie jednego obrazka jako głównego bohatera tworzonej historyjki.
  • Nauczyciel pyta całą klasę o to, ile na ich karcie jest np. zwierząt, przedmiotów w kolorze żółtym, rzeczy, które można zjeść, itp. Uczniowie liczą je, a ta para, która ma najwięcej obrazków w danej kategorii, zdobywa punkt.
  • Nauczyciel prosi uczniów o stworzenie kategorii, do których można przyporządkować przedmioty zebrane na ich kartach, np. animals, transport, plants, clothes, itp.
Przewiń do góry