Pizza domino i funkcje językowe

Do wykonania tej prostej gry, dzięki której uczniowie poćwiczą reagowanie językowe, potrzebne będą kolorowe nakrętki po napojach, kolorowy papier i nieprzezroczysty woreczek lub pojemnik (ja wykorzystałam puszki po chipsach Pringles).

Gra przeznaczona jest dla dwóch osób. Musimy zatem przygotować tyle zestawów, ile par graczy mamy w grupie. Każdy zestaw to:

– jeden pojemnik na nakrętki,

– 2 „pizze” – wycięte z kolorowego papieru, zalaminowane i podzielone na 8 kawałków, plus dwa dodatkowe puste kawałki,

– 20 nakrętek ( w dwóch kolorach – po 10 w każdym)

Na dłuższych krawędziach każdego kawałka pizzy (przed zalaminowaniem) zapisujemy zdania/pytania/reakcje, które chcemy z uczniami przećwiczyć. Zapisujemy je tak, by stykające się ze sobą krawędzie pasowały do siebie po złożeniu pizzy w całość. Oczywiście dla młodszych uczniów mogą to być po prostu słówka. Dwa kawałki pozostawiamy puste.

Jak grać?

Wszystkie pizzowe trójkąciki rozkładamy (pomieszane) na stole tekstem do dołu. Gracze na zmianę losują z pojemnika po jednej nakrętce. Jeśli wylosują swój kolor, mogą wziąć ze stołu kawałek pizzy o tej samej barwie. Jeśli zaś wylosują nakrętkę w kolorze należącym do przeciwnika, to właśnie on odkrywa swój kawałek pizzy. Gra toczy się w ten sposób do momentu, w którym pierwsza osoba ułoży poprawnie całą pizzę. Wylosowanie pustego trójkąta to utrata szansy na szybsze osiągnięcie tego celu.

Have fun!

Przewiń do góry