CORRECT? …czy INCORRECT?

W tym wpisie chciałabym pokazać Wam drugi pomysł na tabliczki wykonane z tektury i pałeczek do sushi (lub słomek, jak to było TUTAJ). Tym razem mniej roboty, bo tabliczki wystarczą dwie. Będą one służyć do szybkiej rozgrzewki na początku lekcji albo jako zabawa utrwalająca omawiany materiał. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wyprodukować tyle tabliczek, ilu mamy uczniów i grać jednocześnie z całą klasą, tak, jak w przypadku Never Have I Ever 😉.

Na prostokąty wycięte z kartonu nakleiłam kolorowy papier samoprzylepny: z jednej strony pomarańczowy, z drugiej zielony. Na każdej tabliczce, po obu jej stronach, napisałam markerem słowa: CORRECT i INCORRECT. Następnie za pomocą kleju na gorąco przykleiłam pałeczki do sushi.

Jak wykorzystać tabliczki na zajęciach?

W zależności od liczebności grupy dzielimy uczniów na dwa zespoły (które do każdej rundy zabawy wysyłają swoich przedstawicieli) lub wybieramy dwóch ochotników.

Uczniowie siadają na środku sali zwróceni do siebie plecami. Każdy otrzymuje tabliczkę.

Załóżmy, że ćwiczymy czas Present Simple. Nauczyciel wypowiada na głos zdania (3 podczas każdej rundy, a więc przedstawiciel zespołu może dla niego zdobyć 3 punkty), np. Alice usually has cereal for breakfast lub I often am late for school. Zadaniem uczniów jest natychmiastowe ocenienie czy zdanie jest poprawne czy nie i podniesienie do góry tabliczki z odpowiednim słowem.

Po trzech zdaniach następuje zmiana reprezentanta. Jeśli zdanie jest INCORRECT, uczeń musi podać jego poprawną wersję, aby otrzymać punkt. Liczba rund zależy oczywiście od tego ile czasu chcemy poświęcić na tę zabawę.

Jeśli natomiast rozgrywka odbywa się między pojedynczymi uczniami, a nie grupami, możemy zwiększyć liczbę zdań w rundzie, np. do pięciu.

Dodatkowym bonusem tej prostej zabawy jest też utrwalenie właściwego przedrostka w słowie INCORRECT. Uczniowie zobaczą je tyle razy, że nie przyjdzie im już do głowy żadna błędna wersja, typu uncorrect😊.

Przewiń do góry