Któregoś dnia kupiłam kilka par skarpetek „stópek”, które naciągnięte były na tekturki w kształcie wkładek do butów. Pomyślałam: „Jakie ładne tekturki! Szkoda wyrzucać.” 😊 A gdy nazbierałam ich już sporo, postanowiłam zrobić z nich speaking cards z pytaniami. Ponieważ od czasu, gdy moje dzieci chodziły do przedszkola, zgromadziłam pokaźną kolekcję rozmaitych naklejek, wykorzystałam część z nich jako ilustracje do zapisanych na tekturkach pytań. Jeśli w pytaniu pojawiał się jakiś ważny zwrot, np. phrasal verb, wyróżniłam go na czerwono.
W ramach rozgrzewki na początku zajęć uczeń losuje tekturkę i odpowiada na pytanie – ustnie lub pisemnie. Starszym uczniom możemy w ramach wyzwania ustawić limit czasowy, np. 30 sekund, podczas których muszą się starać cały czas mówić. Sama zwykle korzystam ze strony www.online-stopwatch.com, gdzie można wybrać typ timera, np. klepsydrę, bombę, czy dynamit.